Pages

Nuffnang Ads

Monday 10 December 2012

AFF SUZUKI CUP 2012 : Rajagobal: Kami beraksi lebih baik


Sumber : espn malaysia



Jurulatih Datuk K. Rajagopal gembira dengan keputusan walaupun Malaysia terikat seri 1-1 bersama Thailand di Stadium Nasional Bukit Jalil.
Maklumlah, ia merupakan persembahan terbaik oleh pasukan Malaysia dalam saingan Piala Suzuki AFF setakat ini. Kini, mereka harus mengekalkan prestasi yang sama dalam perlawanan separuh akhir kedua di Bangkok pada hari Khamis untuk melayakkan diri ke peringkat akhir.

Walaubagaimanapun, Rajagopal tidak gentar dengan perlawanan akan datang kerana beliau yakin bahawa "bola sepak mampu mengejutkan."

"Saya tidak bimbang. Ia adalah sebuah keputusan yang baik - mungkin yang terbaik bagi pemain kami pada masa ini," jurulatih yang berusia 56 itu berkata.

"Saya tidak akan meminta lebih memandangkan beberapa masalah kecederaan yang telah kami mengalami setakat ini. Kami telah beraksi lebih baik dari Thailand. Kami memberi cabaran yang baik dan patut menang 3-1."

"Keputusan akhir masih terbuka. Saya tidak meragukan bahawa Thailand adalah pasukan alwan yang mencabar tetapi Sukan ini mengejutkan; apa-apa mungkin berlaku. Kami hanya mampu memberikan yang terbaik di Bangkok nanti," beliau menambah.

Rajagopal telah menurunkan skuad yang lebih mempertahan selaku penyerang, Safee Sali dan pemain sayap, S.Kunalan dikecualikan akibat kurang sihat untuk bermain 90 minit. Pemain pertahanan, Amar Rohaidan dan Gary Steven Robbat pula diturunkan sementara kapten, Safiq Rahim yang telah memegang tempat pemain tengah, menyerlah di posisi di belakang penyerang utama, Norshahrul Idlan Talaha.

Malaysia berjaya mendahului pada minit ke 48 melalui tandukan Norshahrul. Thailand kembali bangkit dengan menguji kubu pertahanan Malaysia yang turut berjuang sehingga minit ke 79 di mana Teeerasil Dangda berjaya menyumbang bola untuk melulusi Fazrial Marlias.

Ditanya jika beliau akan menggunakan taktik yang sama dalam perlawanan kedua di mana Malaysia perlu menang untuk melangkah masuk ke pusingan seterusnya, Rajagopal berjenaka: "Mungkin saya akan menurunkan tujuh pemain tengah."

"Benteng tengah padang telah bermain dengan baik untuk mengatasi Thailand. Kami turut mencabar kubu pertahanan mereka dan telah menyertakan Kunalan dan Safee untuk menyemarakkan semangat dalam pasukan."

No comments:

Post a Comment